ضرورت یادگیری زبان انگلیسی در متاورس |

ضرورت یادگیری زبان انگلیسی در متاورس

در دنیای مجازی متاورس (Metaverse) هرکس می‌تواند آنچه را در تخیل دارد انجام داده، تجربه و حس کند. متاورس جهانی مجازی است که در آن انسان‌ها امکان ارتباط و زندگی فیزیکی دارند. در جهان متاورس می‌توانید سفر کنید، کنسرت بروید و با افراد ارتباط برقرار کنید. ضرورت یادگیری زبان انگلیسی در متاورس امری بديهی است و برای برقراری تعاملات در دنیای متاورس و در این جهان نوین ،دانستن زبان انگلیسی یک ضرورت است.

متاورس جهانی دیجیتال و چند بعدی است که جهان واقعیت و دنیای مجازی را در بر میگیرد، جهان سه بعدی اینترنت است. مفهومی بسیار نوین در فناوری است که بر پایه هوش مصنوعی استوار است. در ادامه با ما همراه باشيد تا بيشتر آشنا شويم که متاورس چيست؟ و جايگاه زبان انگليسی در متاورس را بهتر بدانيم.

 

متاورس چيست؟

 

متاورس (Metaverse) یا جهان برتر ترکیبی از دو کلمه (meta) به معنی فرا و (universe) به معنای جهان است. دنیای متاورس جهانی است که با گسترش علم و تکنولوژی فراهم شده است و بسیاری از فعالیت‌های روزمره در دنیای واقعی، در جهان متاورس قابل انجام است.

این جهان برتر سال‌ها پیش در رمانی نوشته نیل استفنسون، به نام تصادف در برف در سال 1992 معرفی و مطرح شده است. در این داستان شخصیت‌ها در دنیای مجازی با یکدیگر معاشرت می‌کردند و زندگی مشابه واقعیت را در این جهان تجربه می‌کردند. در سال‌های اخیر، بخش‌های مختلف این رمان به واقعیت تبدیل شده است. امروزه داستان استفنسون جان گرفته است و با عنوان متاورس در دنیای واقعی مطرح شده است.

متاورس در حقیقت پروژه‌ای از شبکه‌های گسترده در محیط‌های مجازی فعال و آنلاین است که کاربران می‌توانند در اين جهان نوين در قالب شخصیت‌ها یا آواتارهای خود با کمک عینک‌های واقعیت افزوده با یکدیگر تعامل کنند.

 

ويژگی‌های متاورس

سه ویژگی بارز متاورس حضور، امکان تعامل و قابليت استانداردسازی در متاورس است. اين ویژگی‌ها متاورس را به جهانی بسیار متفاوت و متمایزتر از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کنونی تبدیل کرده است.

 

متیو بال رئیس اسبق و سرمایه‌گذار آمازون، پروژه متاورس را به شرح زیر و دارای هفت ویژگی معرفی می کند: متاورس فعال و با وجود واقعیت مجازی خود به صورت زنده و در زمان واقعی قابل تجربه است محدودیتی‌ در تعداد مخاطب نداشته و دارای اقتصاد پویا و مستقل است. در سراسر پلتفرم‌های دیجیتالی و فیزیکی گسترده شده و در متاورس امکان نقل و انتقال ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است و محتوای آن توسط کاربران و شرکت‌های بزرگ ایجاد می‌شود.

حس حضور

ویژگی یا مفهوم حضور در متاورس، در واقع همان ایجاد حس و یا حضور واقعی در تعاملات آنلاین است. این حس تعامل و حضور فرد، از طریق فناوری‌های واقعیت مجازی ایجاد می‌شود.

تعامل پذيری

ویژگی و مفهوم دیگر متاورس تعامل پذیری است. تعامل پذیری در متاورس در حقیقت توانایی حرکت از مقصدی به مقصد دیگر است. در دنيای متاورس با دارایی‌ها و عناصر دیجیتال و آواتارها و آیتم‌های مجازی می‌توان حرکت کرد. می‌توان خرید و فروش کرد و یا وسایل را تغییر داد.

استاندارد سازی

سومین ویژگی جهان متاورس استاندارد سازی است. استاندارد سازی ویژگی است که سبب امکان استفاده گسترده از متاورس در سراسر دنیا می‌شود. با استاندارد سازی متاورس، مفهوم تعامل پذیری امکان پیدا می‌کند و امکان تعامل پذیری میان سرویس‌های مختلف و پلتفرم‌های متفاوت در سرتاسر شبکه متاورس در سرتاسر دنیا ممکن می‌شود.

 

ضرورت يادگیری زبان انگلیسی در متاورس

يادگیری زبان انگلیسی، امکان دسترسی به سرتاسر این جهان را برای شما فراهم می‌کند و با تسلط بر یک زبان بین المللی می‌توانید به آن سوی مرزهای خیالتان سفر کنید. جايگاه زبان انگليسی در متاورس بسيار مهم و در حقيقت ويزا و مجوز ورود به اين دنيای نوين است.

در دنیای متاورس با دانستن زبان انگلیسی علیرغم فاصله فیزیکی می‌توانيد از حضور در شرکت‌های چند ملیتی بهره‌مند شوید. می‌توانید در سازمان‌ها در هر جای دنیا در جلسات حضور پیدا کرده و یا با افرادی که مایل هستید در هر جای دنیا ملاقات کنید. اما همگی به خوبی می‌دانیم که ملاقات بدون فهم زبان مشترک سودی ندارد. دانستن زبان انگلیسی امکان بهره‌مندی از جهان متاورس و مزايای آن را فراهم می‌کند.

متاورس بهترین موقعیت برای امکان دورکاری و همکاری با شرکت‌های مختلف است. در حال حاضر و هم اکنون شرکت‌هایی مانند شرکت فیسبوک، نرم افزارهای ایجاد اتاق‌های کار مجازی را برای کارمندان تأسیس و فراهم کرده‌اند، که با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی امکان اجرای این جلسات فراهم شده است. شما برای شرکت در این جلسات تنها کافی است که زبان انگلیسی را بلد باشید.

در نهايت مي‌توان گفت :ارتباط زبان با متاورس اين است که دانستن زبان انگلیسی به عنوان اولين زبان بين المللي، موهبت عظیمی است که امکان حضور در دنیای متاورس و جهان آینده را برای تمامی کاربران فراهم می کند.

کاربردهای متاورس

جهان متاورس زندگی در محیط فیزیکی مجازی است که با کمک تکنولوژی و دستگاه‌های سه بعدی امکان‌پذیر شده است. در آینده و در دنیای متاورس جهان فیزیکی و مادی ما به حجم عظیمی از داده‌ها مبدل می‌شود و ما می‌توانیم این داده‌ها را با سرعتی فوق‌العاده بالا توسط کامپیوترها پردازش کنیم. در جهان متاورس مفهومی بسیار فراتر از فضای مجازی کنونی ایجاد می‌شود.

جهان متاورس تفاوت بسیاری با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارد. متاورس فراتر از فضای مجازی کنونی و ارتباطات شبکه‌های اجتماعی است. ارتباطات در جهان متاورس عمیق‌تر و روابط متقابل است.

کاربران در دنیای متاورس جهان خود را می‌سازند. در این جهان رابطه‌ها و روش‌های نوینی برای ایجاد محتوا تشکیل خواهد شد و واژه‌ها و معماری جدیدی برای نسخه دیجیتال خود می‌توانید طراحی کنید و دنیای دیجیتال اطراف را می‌توان معماری کرد.

جهان متاورس آمیختگی و همگرایی دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتالی بر اساس پردازش کوانتومی و پردازشگرهای قدرتمند گرافیکی است. عینک‌های واقعیت مجازی کلید و دریچه ورود ما به دنیای متاورس هستند.

آموزش در متاورس

همانطور که گفته شد متاورس دنيايی است که ما در آن می‌توانیم زندگی کنیم. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در زندگی روزمره، آموزش است. بدیهی است که در متاورس یا جهان فراتر برای آموزش نيز می‌توان بهترین ایده‌ها را اجرا کرد.

در سال‌های اخیر آموزش مجازی و آنلاین به یکی از نیازها و یکی از واقعیت‌های بخش آموزش، که طرفداران بسیاری دارد تبدیل شده است. اما مانند سایر بخش‌ها و روش‌های آموزشی، آموزش آنلاین و کلاس‌های غیرحضوری نيز مزایا و معایب خود را دارند.

از جمله بزرگترین ایراداتی که به کلاس‌های آنلاین و غیر حضوری وارد شده است، عدم حضور و نداشتن حس حضور و تجربه حسی در کلاس‌های مجازی و آنلاین است. اما جهان متاورس با داشتن ویژگی حضور این اشکال را برطرف می‌کند.

یادگیری و آموزش در دنیای متاورس، آموزشی مشابه با دنیای واقعی است و امکان حس و تجربه حضور را برای کاربران فراهم می‌کند. عدم حضور در کلاس‌های آموزش مجازی یکی از موانع یادگیری و از مشکلات یادگیری از راه دور است. اما در آموزش از طریق متاورس و کلاس‌های آموزشی متاورس، این مشکل را ندارد و این ویژگی مهم‌ترین ویژگی فضای آموزشی متاورس است. فضای آموزشی متاورس با امکان انتقال احساسات، یادگیری را تکمیل می‌کند.

يادگيری زبان در متاورس

در متاورس می‌توان یادگیری در زمینه‌های مختلف را بسیار کامل و به صورت واقعی تجربه کرد. یکی از بخش‌های آموزش، یادگیری زبان از طریق متاورس است. در متاورس می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف مانند فیلم، عکس، موسیقی و ارتباط با سایرین، سرعت و میزان پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی را افزایش دهید.

با داشتن ویژگی تعامل در جهان متاورس، شما می‌توانید با حضور در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی، امکان فعالیت در کلاس را داشته باشید و در فعالیت‌های گروهی کلاس شرکت کنید. زيرا آواتار شما در کلاس در فعالیت‌ها حضور داشته و حس شما را منتقل می‌کند.

در کلاس های آموزش زبان متاورس ارتباط اساتید با زبان‌آموزان ارتباطی دو طرفه و واقعی است و زبان‌آموزان متعهد به حضور در کلاس هستند. آواتار شما در کلاس حاضر و هوشیار است و فضا و امکانات کلاس این اجازه را می‌دهد که بتوانید از تمامی موارد برای افزایش میزان یادگیری زبان  استفاده کنید.

مزايای آموزش در متاورس

جهان نوين متاورس مزایای فراوانی در موارد مختلف دارد و آموزش نيز در متاورس مزایا و ویژگی‌های بسیاری دارد.

  • در فضای متاورس با طراحی یک کلاس و ایجاد فضای مناسب اشتیاق کاربران و یا دانش آموزان بسیار بالا میرود.
  • با آموزش در دنیای متاورس امکان به اشتراک گذاری فراهم شده است با متاورس می توانیم از آموزش در کنار یکدیگر لذت ببریم.
  • صرفه جویی از دیگر مزایای آموزش در فضای متاورس است. با استفاده از آموزشهای متاورس شما میتوانید با صرفه جویی در هزینه و زمان، یادگیری کامل را با حس حضور تجربه نماييد.
  • یکی ديگر از مهمترین ویژگیهای یادگیری و آموزش در اين فضای نوين  امکان مشارکت افراد در ایجاد فضای بهتر جهت آموزش است.
  • فضای آموزش متاورس، فضای قابل ارتقاء و بهبودی است. برخلاف روش‌های سنتی آموزش، روش‌های نوین آموزش مانند آموزش در متاورس به سرعت ارتقاء پیدا کرده و پیشرفت می‌کنند.

آموزش با متاورس، آینده نوین آموزش است. روشی برای آموزش در آینده که می‌تواند موجب تقویت یادگیری و سهولت آموزش شود و تنها شرط امکان جهت استفاده از این فضای نوین آموزشی دانستن زبان انگلیسی است. ضرورت يادگيری زبان انگليسی در متاورس از مهمترين نکاتی‌ است که می‌بايست برای ورود به اين جهان نوين به آن توجه کنيد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
تفاوت لهجه بریتیش و امریکن

تفاوت لهجه بریتیش و امریکن چیست؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید  لهجه چیست؟تفاوت لهجه بریتیش و امریکن چیست؟تلفظ  مهمترین تفاوت لهجه امریکن و بریتیشاملا و نگارشلغات…

بیشتر بخوانید
یادگیری زبان در خانه

۱۰ روش یادگیری زبان در خانه

آنچه در این مطلب می‌خوانید چرا یادگیری زبان در خانه؟کلاس‌های آنلاینپکیج‌های آموزش زباناپلیکیشن‌های آموزش زبانفلش کارت آموزش زبانآموزش زبان با موسیقیآموزش…

بیشتر بخوانید
بهترین سریال ها برای یادگیری زبان

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی و فرانسه

آنچه در این مطلب می‌خوانید بهترین سریال ها برای تقویت زبان انگلیسی و فرانسهبهترین روش تماشای سریال برای یادگیری زبانبهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *