مدت زمان یادگیری زبان فرانسه چقدر است؟ |

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه چقدر است؟

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه چقدر است؟

اينکه چقدر طول می‌کشد زبان فرانسه ياد بگيريم؟ از دغدغه‌های علاقه‌مندان یادگیری و آموزش زبان فرانسه و از نکاتی است که ذهن زبان‌آموزان را مشغول می‌کند. معمولاً زبان‌آموزان در ابتدای راه و برای شروع آموزش زبان فرانسه در مورد مدت زمان یادگیری زبان فرانسه و این سؤال که آیا زبان فرانسه سخت است یا نه؟ به دنبال پاسخ صحيح هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد مدت یادگیری زبان فرانسه و میزان دشواری این زبان بیشتر بدانیم.

 

آيا زبان فرانسه سخت است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که يادگيری و آموزش زبان فرانسه مانند ساير زبان‌های خارجی، چالش‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد. اما يادگیری زبان فرانسه تا حدود زیادی بستگی به شرایط آموزشی و میزان علاقه و پشتکار زبان‌آموزان دارد. قطعاً برای کسانی که روند آموزشی درستی را طی می‌کنند و وقت و زمان کافی و علاقه و پشتکار لازم را برای یادگیری زبان فرانسه دارند، این زبان و آموزش آن کار سختی نیست. البته به طور کلی و در مقايسه با ساير زبان‌های خارجی شاید بتوان زبان فرانسه را از لحاظ درجه سختی در گروه متوسط قرار داد.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، اینکه آیا زبان فرانسه سخت است یا نه؟ به موارد متعددی بستگی دارد. پاسخ به این سؤال وابسته به شرایط است و نمی‌توان در یک کلمه پاسخی کلی برای آن در نظر گرفت که شامل تمامی زبان‌آموزان در سطوح مختلف آموزش زبان فرانسه باشد

معمولاً از نظر اکثر زبان‌آموزان، ميزان سختی زبان‌های خارجی با مدت زمان لازم برای یادگیری زبان ارتباط مستقيم دارد.

 

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه چقدر است؟

در پاسخ به این سؤال که اينکه مدت زمان یادگیری زبان فرانسه چقدر است؟ عوامل متعددی اثرگذار هستند. روش و متد آموزش و کتب و منابع آموزشی از جمله مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل هستند که در طول زمان آموزش و مدت زمان یادگیری زبان فرانسه اثر می‌گذارند.

مداومت در یادگیری و تلاش روز افزون راز موفقیت زبان‌آموزان موفق و کسانی است که تسلط کامل به زبان فرانسه دارند و فرانسوی را کامل و درسطح پیشرفته می‌دانند. مدت زمان یادگیری زبان فرانسه برای افراد مختلف و تحت شرایط متفاوت، زمان ثابت و مدت یکسانی نیست.

البته برای داشتن مقیاسی برای تخمین محدوده زمانی لازم و میانگین مدت زمان مورد نیاز برای دستیابی به هریک از سطوح زبان فرانسه، بر اساس مرجع و چارچوب اروپایی (CEFR) به شرح زیر می‌باشد:

  • سطح A1 (مبتدی): 60 ساعت
  • سطح A2 (مقدماتی): 160 ساعت
  • سطح B1 (متوسط): 310 ساعت
  • سطح B2 (فوق متوسطه): 490 ساعت
  • سطح C1 (پیشرفته): 690 ساعت
  • سطح C2 (حرفه‌­ای): 890 ساعت

 

عوامل مؤثر در مدت زمان یادگیری زبان فرانسه

در ادامه تعدادی از مهم­ترین عواملی که می‌توانند در مدت زمان یادگیری زبان فرانسه تأثیرگذار باشند و به کوتاه‌تر شدن زمان آموزش و سرعت بیشتر در آموزش زبان فرانسه کمک می‌کنند اشاره می‌­کنیم.

 

روش و منابع آموزش

روش و متد آموزش در سرعت آموزش و مدت زمان یادگیری زبان فرانسه نقش مهمی دارد. قطعاً با به‌کارگیری روش‌­های نوین آموزش و استفاده از کتب و منابع آموزشی تأیید شده، در مدت زمان یادگیری زبان فرانسه  اثر دارد. همچنین آموزشگاه خوب زبان فرانسه و شرکت در کلاس‌ها در کیفیت و سرعت آموزش مؤثر است و در یادگیری آسان و سریع نقش بسزایی دارد.

 

مدت زمان آموزش

یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در سرعت و مدت زمان یادگیری زبان فرانسه، زمان اختصاص داده شده برای یادگیری و آموزش است. مدت زمان و میزان وقتی که برای آموزش زبان فرانسه اختصاص می‌­دهید از مؤثرترین و مهم­ترین عوامل در میزان یادگیری و سرعت آموزش زبان فرانسه است.

بدیهی است زبان‌آموزانی که روزانه زمان مشخصی را به یادگیری اختصاص می‌دهند و برنامه هفتگی و ماهانه مشخصی برای آموزش دارند، بسیار آسان‌تر و در مدت زمان کمتری، زبان فرانسوی را یاد می‌گیرند. قطعاً آموزش و یادگیری با برنامه‌ریزی لذت‌بخش‌تر و هدفمند است.

 

هدف‌گذاری

از مباحث و مواردی که به خصوص در سال‌های اخیر بسیار بر آن تأکید شده است و در پیشرفت، در تمامی امور اثرگذار می‌­باشد، هدف‌گذاری و جدول زمانی مشخص است. این که زبان‌آموزان بتوانند در دوره­‌های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت برای یادگیری هدف­ گذاری کنند، در سرعت و مدت زمان یادگیری زبان فرانسه تأثیر زیادی دارد.

هدف‌گذاری برای رسیدن به سطح مشخصی در زبان فرانسه، به زبان‌آموزان انگیزه بیشتری می‌­دهد که با انرژی، توجه و تمرکز بیشتر یادگیری را ادامه داده و به سوی موفقیت گام بردارند. زبان‌آموزان در سطوح مختلف آموزش زبان می‌توانند با توجه به سطح زبان و میزان دانش زبانی برای خود هدف­گذاری و برنامه‌ریزی نمایند.

 

تمرین و تکرار

مداومت در انجام تمرینات جهت کسب مهارت­‌های گفتاری، شنیداری و نوشتاری زبان، یکی از عوامل مهم پیشرفت در یادگیری زبان­‌های خارجی است. قطعاً تکرار و تمرین و پشتکار داشتن در روند یادگیری و مدت آموزش زبان فرانسه نقش مهمی دارند. بدیهی است زبان‌آموزانی که با علاقه، تمرینات لازم را به صورت برنامه­‌ریزی شده انجام می­‌دهند سرعت یادگیری بالاتری دارند و زبان فرانسه را در مدت کوتاه­ تری یاد می­‌گیرند.

 

آشنایی با سایر زبان­‌های خارجی

تسلط به زبان­های خارجی و اینکه آیا زبان دیگری غیر از زبان فرانسه را می­دانید یا نه؟ در یادگیری زبان سوم تأثیر دارد. کسانی که قبلاً زبان دیگری را به عنوان یک زبان خارجی آموخته­اند با نحوه یادگیری زبان و آموزش، آشنایی بیشتری دارند و مهارت­های یادگیری زبان را فراگرفته­اند. داشتن این مهارت­ها سرعت یادگیری را بیشتر و مدت زمان یادگیری زبان فرانسه را  کوتاه­تر­ می­کند.

آشنایی با روند یادگیری و آموزش به زبان‌آموز کمک می­کند که زبان فرانسه را با سرعت بیشتری آموزش ببینید.  اما کسانی که دوزبانه نیستند، نباید احساس کنند که با موفقیت در آموزش زبان فرانسه فاصله زیادی دارند. هر یک از زبان­های خارجی جنبه­های منحصربه‌فردی دارند و با استفاده از شیوه‌های علمی و صحیح آموزش و با کمک اساتید مجرب می­توانید به سرعت زبان فرانسه را یاد بگیرید.

 

ابزارهای کمک آموزشی

استفاده از ابزارهای کمک‌آموزشی در کاهش مدت زمان یادگیری زبان فرانسه و بالابردن کیفیت آموزش بسیار مؤثر است. ابزارهای کمک‌آموزشی، مانند ابزار­های سمعی بصری و اپلیکیشن­ و نرم افزارهای آموزش زبان، به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا زبان فرانسه را سریع­تر و آسان­تر بیاموزند. زبان‌آموزانی که می‌خواهند بدانند که آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است یا نه؟ با کمک اپلیکیشن و نرم افزارهای آموزش زبان می‌توانند با زبان فرانسه بیشتر آشنا شوند و تصمیم بگیرند.

 

 مکالمات روزانه به زبان فرانسه

صحبت کردن به زبان فرانسه و استفاده از آنچه تا کنون آموخته ­اید یکی  از بهترین متدها­ برای افزایش اعتماد به نفس است. همچنین با انجام مکالمات به زبان فرانسوی تلفظ و لهجه فرانسوی را بهتر یاد می‌گیرید و متوجه اشتباهات خود شده و در اسرع وقت اشکالات را برطرف می‌کنید.

 

 نکات گرامری متون و مکالمات

توجه و تمرکز داشتن بر نکات گرامری مکالمات روزمره و یا در متون مورد مطالعه یکی از بهترین روش­ها برای یادگیری گرامر و دستور زبان است. قطعاً مطالعه قوانین و یادگیری فرمول­ی گرامری زبان فرانسه،  تأثیر چندانی در پیشرفت و افزایش سرعت یادگیری زبان فرانسه ندارد. اما با دقت در قوانین گرامری متنی که مطالعه می‌کنید و دقت در صحبت‌ها و مکالمات روزانه، نکات گرامری و دستور زبان فرانسوی را به خوبی به خاطر می‌سپارید.

 

یادداشت برداری از موارد مهم

یکی دیگر از مواردی که کیفیت و میزان یادگیری را افزایش می‌دهد و به کمتر شدن مدت زمان یادگیری زبان فرانسه کمک می‌کند، توجه بیشتر به نکات مهم و یادداشت‌برداری از نکات گرامری و لغات مهم است. با یادگیری مهم­ترین نکات و با به‌کارگیری زبان فرانسه در زندگی روزمره حتی در سطوح غیر پیشرفته نیز می­توانید به راحتی فرانسوی صحبت کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
یادگیری زبان در خانه

۱۰ روش یادگیری زبان در خانه

آنچه در این مطلب می‌خوانید چرا یادگیری زبان در خانه؟کلاس‌های آنلاینپکیج‌های آموزش زباناپلیکیشن‌های آموزش زبانفلش کارت آموزش زبانآموزش زبان با موسیقیآموزش…

بیشتر بخوانید
بهترین دانشگاه های فرانسه

بهترین دانشگاه های فرانسه

آنچه در این مطلب می‌خوانید مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسهآشنایی با کشور فرانسهاخذ پذیرش در بهترین دانشگاه های…

بیشتر بخوانید
بهترین سریال ها برای یادگیری زبان

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی و فرانسه

آنچه در این مطلب می‌خوانید بهترین سریال ها برای تقویت زبان انگلیسی و فرانسهبهترین روش تماشای سریال برای یادگیری زبانبهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *